2012. október 23., kedd

Szappantorták

Bizony ám, többes szám! :)

Szereztem egy isteni vanília illatot, ehhez csakis egy csokis-vaníliás szappantortát tudtam elképzelni.
Nem bonyolítottam túl, a vanília kivonat eleve egy világos barna árnyalatot ad a szappan masszának, így más színt a barnán kívül nem használtam.
Először kakaóval színezett kis csillagokat öntöttem ki, ezek kerültek a tetejére. Alulra egy adag kakaós réteg, majd miután ez viszonylag megszilárdult, mehetett rá a csokis-vaníliás massza márványos mintával. A maradék masszát keményebbre mixeltem, beletöltöttem csillagcsöves kinyomóba és felváltva nyomtam rá. A legvégén pedig leheletfinoman meghintettem kakaóporral.

Fantasztikus vanília illata van! :)




Összetevők: kókuszolaj, pálmaolaj, olíva olaj, napraforgó olaj, deszt. víz, NaOH, vanília kivonat, kakaópor. 


A másik torta kérésre készült, annyi kikötéssel, hogy színes legyen.

A színezékek: rózsaszín kozmetikai agyag, kurkuma, kakaópor.

A kurkuma a képen még barnás-narancssárgás, de idővel teljesen sárga lesz. A kurkuma a szappanban úgy viselkedik, mint a lakmusz papír: amíg a szappan be nem érik és magas a lúgtartalma, addig sötét narancsszínű. Ahogy a szappanban befejeződik az érési folyamat, a lúgtartalom a kellő szintre csökken, sárgává válik.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése