2012. október 23., kedd

Samponszappan

Természetesen sampont sem használok. :)
Egy évvel ezelőtt kezdtem el egy kecsketejes, csalános szappant használni hajmosásra és rögtön megszerettem. A hajhullásom abbamaradt, a gyerekkorom óta létező korpám mára szinte teljesen eltűnt.
A receptet közben tovább finomítgattam, a mostani változat igazán fantasztikus lett, legjobban a kislányom hosszú haján tudom lemérni a változást, ami még selymesebb, még könnyebben kezelhető lett. Az én hajam egészen rövid, mehetnék Milánóba, Párizsba vagy Kamcsatkára, a hajam ugyanolyan... ;)

A csalánt közben lecseréltem diófa levélre, ami különösen a korpával küszködőknek jelent nagy segítséget, de számtalan más jótékony hatása is van.
A kecsketej felét pedig kiváltottam sörre, ami kiváló hajápoló.

Ami miatt úgy érzem, hogy világbajnok szappan lett, az az, hogy a hajunk tényleg selymesebb (ritkábban kell mosni, mint a bóóóti sampon esetében), a remek ápoló tulajdonságok ellenére mégis hibátlanul tisztít.
Az előzőleg használtakkal néha előfordult, hogy a kislányom haját háromszor is meg kellett mosni egymás után, mire igazán habzott a szappan a haján, vagyis tisztának nyilváníthattam. Ezzel elég egyszer, maximum kétszer.

Ami miatt sokan ódzkodnak a samponszappan használatától az az, hogy miután leöblítettük a habot a hajunkról, egy ecetes öblítést is be kell iktatni. Ezt utána ugyanúgy leöblítjük, nem marad ecetszagú a hajunk, és én az utolsó öblítő vízbe mindig teszek valamilyen illóolajat, amitől illatos is lesz (hajtípustól függően tudatosan is megválaszthatjuk az illóolajat, a hajunkra gyakorolt hatást figyelembe véve, de nálunk inkább hangulatfüggő:)).
Pedig ez sem macerásabb, mint a balzsam használata, mert ezek után nem kell balzsam, a haj könnyen fésülhetővé válik.


Eukaliptusz illóolaj van benne, amit szintén a hatása miatt választottam, kiváló csíraölő és fertőtlenítő hatása van, ezenkívül szerintem a diólevél illatával is remekül harmonizál. 
A benne lévő méhviasz szintén baktériumölő, és a fejbőr sejtjeinek a regeneráló képességét javítja. 

Összetevők: kókuszolaj, pálmaolaj, ricinus olaj, olíva olaj, napraforgó olaj, méhviasz, NaOH, kecsketej, sör,  eukaliptusz illóolaj, diófa levél. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése