2012. július 29., vasárnap

Mézes-kecsketejes-körömvirágos szappan

Tádámmm! Végre, a héten csináltam szappant. Jól esett, na...:)
Sajnos az eső is, úgyhogy ebben a trópusi időben én itt izzadok, a szappankáim pedig a ventilátor előtt welnesselnek. A pára még az egy éves szappanjaimat is kikezdte! Úgyhogy most hűsölnek, engem meg szponzorálhatna az áramszolgáltató cég (de bármilyen más cég szponzorálását sem utasítanám vissza :D)...

No és a szappan:

Rózsa forma, szolid sárga színnel, finom méz illattal.

Ha a folyadék kizárólag kecsketej és ehhez még méz is kerül, tömbbe önteni lehetetlen, ez a két összetevő önmagában is hajlamosít a túlmelegedésre, hát még így egyben! Kis formákban túlélheti.:)
A formába öntés után sűrűn nézegettem is, már egy óra múlva elkezdett forrósodni. Néhány percnyi fagyasztóban való ücsörgés után meggondolta magát, de még mindig így nézett ki: 

A gélesedés jó, de ha túlmelegszik, fázisszétválás következik be és a szappanból újra olaj és lúgos folyadék lesz. Ha túlhűtjük, akkor a fagyasztóban megfázik a szappan és morzsálódik, törik. Babusgatni kell, na. Gügyögni nem szoktam. :)

Ennek a szappannak az érési ideje kb. 6 hét. Nem tudom miért, általában 3-4 hét alatt érnek be, pláne ha jól begélesedik, de ennek tovább kell érni, mint a jó bornak.:) 

Összetevők: kókuszolaj, pálmaolaj, olíva olaj, napraforgó olaj, szőlőmag olaj, sheavaj, kecsketej, méz, őrölt körömvirág, méz illat, NaOH.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése