2012. július 24., kedd

Szappankáim

Mivel kézműves szappanokat is készítek, illendő lenne bemutatni őket. :)

Mostanában, sajnos, nem csináltam. Most már nagyon hiányzik... Annyi szappanunk volt már, hogy úgy éreztem, csak az "alkotás kedvéért" nem áldozok a drága alapanyagokra.
Most végre elérkezettnek láttam az időt, beszereztem a hiányzó alapanyagokat és a héten végre csinálni fogok!

Addig is néhány régebben készült szappanomról mutatok néhány fotót, amik valamiért különösen kedvesek nekem.

                                          Nosztalgia, ők elsők: méhviaszos, kakaós és mákos:
Szappantorta szeletben és egészben:

Minden, ami jó: kecsketejes-mézes-körömvirágos
A problémás, zsíros bőrre való sószappan:
Babaszappan gumikacsával:
Karácsonyi narancsos-fahéjas szappan, a dizájnt Ancsától loptam (megengedte:))
A Shrek-szappanom, ami meleg eljárással készült: 


Nézegetem a fotókat, sok kedves van még, de ennyi most elég lesz. :)

És akkor essen néhány szó ezekről a kézműves szappanokról. Nos, sok "kollégával" ellentétben én fogok bele a parasztvakításba. Nem állítom, hogy eltünteti a narancsbőrt, hogy 15 évet fiatalít és fogyaszt. Néha égnek áll a hajam, hogy miket "tudnak" a szappanok - állítólag... Azt viszont a  legtisztább lelkiismerettel mondom, hogy a bolti, kereskedelmi tömegcikkeknél összehasonlíthatatlanul jobb.
Valóban drága, önmagában is ápoló alapanyagokból készül, a tusfürdőkkel ellentétben ez tényleg tisztítja és nem eltömíti a bőrt, így készíti elő az utána való ápolásra. Tapasztalatból mondom, hogy miután elkezdtem használni, másfél hónap után látványos változáson ment keresztül az én problémás bőröm.
Ez a témát alaposabban majd egy újabb bejegyzésben járom körül. 

A szappanok négyféle eljárásban készülhetnek: hideg (CP - Cold Process)
hideg sütőzve (CPOP - Cold Process Oven Process)
meleg (HP - Hot Process)
illetve a régi, hagyományos módszer, a valódi főzés (mosószappan).

(Valamint szappanos barátnőimmel kitaláltuk a CPSP módszert (Cold Process Sun Process), azaz a sima hideg eljárással készült szappant nyáron bele egy cipős dobozba, törölközőbe tekerni és kitenni a napra... :D) 

Nem vesztegetnék erre több szót, nálam hozzáértőbbek jól leírták ezt már, pl. Illatosszappan. 

A saját és a "tesztalanyok" tapasztalatai alapján a legjobbak a meleg eljárással készültek. Ezen kívül az előnyeihez tartozik, hogy a hideg eljárással ellentétben nincs érési ideje, elkészülte után rögtön használható. Hátránya, hogy kevésbé mintázható, nem olyan mutatós, mint hideg társai. Hát... valamit valamiért. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése