2012. július 29., vasárnap

Gyurma házilag

Kislányom igazi művész, nagyon jó kézügyességgel (nem tőlem örökölte:)), imád rajzolni, festeni és főleg gyurmázni.
Régebben többször is kísérleteztem a só-liszt gyurmával, de nem jött be. Nem lehet aprólékos. pici részleteket csinálni vele, hamar szárad, a sótól kiszárad a keze. stb... Hát vettük a bolti gyurmát. A szőnyeg mintázata azóta folyton változik, a beletaposott gyurma színétől függően.
Nézegettem már egy ideje a házilag készíthető gyurmák receptjeit a neten, el is raktároztam néhányat. Aztán nemrégiben, miután a kicsi fiam összegyúrás általi halálra ítélte lánykám egész gyurmakészletét, a nagy sírás-rívás hatására gyorsan neki is ugrottam.

Ez a fajta a méregdrága Play doh igen takarékos házi változata. Tényleg, mint a gyári!


Recept: 40 dkg liszt
            20 dkg só
            2 kk citromsav
            2 ek olaj
            6 dl víz
            folyékony ételfesték

A vizet a sóval, olajjal, citromsavval feltettem főni, amikor felforrt beletettem a lisztet, villámgyorsan kavartam rajta néhányat és lekaptam a tűzről. Kicsit hagytam hűlni, majd 8 felé vágtam és ételfestékkel színeztem. 
A blogban, ahol eredetileg olvastam ott azt írta, hogy gumikesztyűben gyúrjuk, különben az ételfesték csúnyán összefogja a kezünket. Hát, gumikesztyűben nem lehet gyúrni, mert úgy beleragad a forró gyurmába, hogy pillanatok alatt letépte a kesztyű egyik ujját és tenyérrészét. Így beleraktam egy magasfalú edénybe és a robotgép dagasztókarjával próbáltam belegyömöszölni a festéket. Ha már nem tocsog a festék, akkor nyugodtan hozzányúlhatunk és folytathatjuk kézzel, mert akkor már nem fogja be a kezünket a festék és nem is ragad a kezünkre a gyurma. 

Ha nem játszanak vele, akkor rakjuk zárható tetejű dobozba vagy zacsiba és tároljuk hűtőben. Nálunk már másfél hete foglalja le az aprónépet naponta legalább egy csodálatos órára. 



1 megjegyzés:

  1. Szia!

    Én italporral szoktam megfesteni a gyurmát. Rögtön feloldom a vízben ahogy forrni kezd, így kellemes gyümölcsillatú gyurmit kapunk :D

    VálaszTörlés