2012. augusztus 27., hétfő

Testápoló hab

Figyelem, újabb saját fejlesztés! :)

A sheahabot már néhányszor megcsináltam, a Cosmio oldalán megtalálható a receptje, nagyon egyszerű.
Aztán szintén cosmio-s recept alapján csináltam már kakaóvajas testvajat is.
A sheahab állaga miatt könnyebben kezelhető, de közben kiderült, hogy az én bőröm rendkívül szereti a kakaóvajat. Hát így született meg az én bőrömnek tökéletes testápoló hab.
Továbbra sem tudok professzionális, emulgátort tartalmazó krémeket csinálni, de valahogy nem is akaródzik, mert a hidratálást megoldom így is.
Annyival egyszerűbb ez a fajta testápoló, hogy nem kell hozzá vízbázis, így nem kell emulgátor és tartósítószer sem. Viszont szigorúan vizes bőrre kell kenni, a legjobb zuhanyozás után és úgy bekenni a bőrünket. Ilyenkor a 100% zsírfázisú krémünk a testünkön lévő vízzel emulziót képez és így hidratál.

A sheahab is nagyon jó, de meg kell vele dolgozni mire beszívja a bőrünk. Bár megéri a macerát, mert a csupa természetes anyagot meghálálja a bőrünk és sokkal ritkábban kell kenni, mint a bóóóti testápolóval. De ez a hab bónuszként nagyon gyorsan fel is szívódik, meg is veregettem érte a vállamat. :)




Ugye milyen ennivaló? :)
Az én bőröm meglehetősen problémás (bár klasszisokkal jobb, mióta a saját szappanjaimat használom), az alsó rétege zsíros, a felső vízhiányos. Na meg 40 éves vagyok, tehát kissé túlérett. :D Itt már a ráncokkal is számolni kell... :) 
Ezt használom a teljes bőrfelületre, a képes felemtől a sarkamig. 

A recept: 
30 g sheavaj
20 g kakaóvaj
5 g kókusz olaj
5 g mandula olaj
10 g búzacsíra olaj
10 g szőlőmag olaj
10 g olíva olaj
10 g étkezési keményítő

A vajak, olajak természetesen finomítatlanok!!!

Vajakat, olajakat csírátlanított üvegtálba helyezem, összekeverem, majd 45-50 fokos vízbe helyezem az edényt és folyamatosan kevergetem, míg elolvad a kakaóvaj is. 
Akkor a robotgép habverőjével a legkisebb fokozaton verem egy kicsit és hagyom hűlni. A következő keverés előtt beleszórom a keményítőt és megint verem egy-két percig. A harmadik-negyedik keverés után elérjük a tejszínhab állagot és kész is van. 

Illóolajat nem teszek hozzá, a kakaóvajtól isteni csokiillata van. 

3 megjegyzés:

  1. Kedves Nelli!

    Olvastam ezt a receptet és mivel nagyon hasonló a bőröm az általad leírthoz, szeretném majd kipróbálni... Azt kérdezném, hogy a keményítő miért szükséges, illetve elhagyható e, vagy ha valamilyen olajat nem teszek bele, jó e szerinted, ha az itthon lévőkből teszek arányosan többet? vagy nem ennyire egyszerű?
    Köszönöm, ha válaszolsz!
    Sári

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Sári!
      De, ez ennyire egyszerű... :) Nem vagyok profi kencés, én is az éppen itthon lévő olajaimból "pancsoltam össze" ezt a habot, szerintem elég az olaj-vaj arányaira figyelni az állaga miatt.
      Most éppen búzacsírám nincs itthon, viszont jojobám és avokádóm van, ezt fogom beletenni.
      A kókuszvajat mindenképpen ajánlom bele, azt olvastam róla - és tapasztaltam is - , hogy a könnyebb felszívódást segíti.
      A keményítőt pedig azért szeretem benne, mert így nem hagy zsíros érzetet a bőrön, de az eredeti, sima sheahabos receptben nem is szerepel, szóval hab lesz enélkül is. :)
      Sok sikert!
      Nelli

      Törlés
    2. Kedves Nelli!

      Köszönöm a választ! Csak most jutottam ide azóta... a habot még nem csináltam meg, de már testközelbe került, mert néhány napja van itthon kakaóvaj, alig várom, hogy kipróbáljam!
      Köszönöm még egyszer!

      Törlés