2012. szeptember 16., vasárnap

Levendulás-kecsketejes szappan

Itt van az ősz, itt van újra, lehullanak a levelek, felnőnek a kiskecskék, úgyhogy elapad a forrás hamarosan, be kellett szereznem az utolsó adag kecsketejet (na jó, igazából a kecskemama gazdája szólt rám...). Cserébe levendulás szappant kért. Hát csináltam. Nagyon örültem, hogy most ténylegtényleg egészen komoly indokom van szappant gyártani, de kicsit túl lazára vettem a figurát és hirtelen felindulásból bénázások sorozatát követtem el. Sikerült kiborítanom a kimért olajat, szétszórnom a lúgot, túlmelegíteni az újból kimért olajat aztán ezzel a lendülettel túlhűteni... Itt már azért a fejemhez kaphattam volna, hogy a csillagok állása (vagy az én hozzáállásom) nem megfelelő... No de tényleg profi vagyok, így egészen nyilvánvalóan gumikesztyűben dolgozom. Meg lévén jó idő, tök profin rövid ujjú pólóban.  Kavirnyászás közben a kifröccsenő friss lúgos massza meg kis híján lyukat mart a karomba, mire észrevettem. Megjegyzem, a szervezet lúgosításának egészen más módja van, úgyhogy aki szappanozásra adja a fejét, az vegyen csak fel hosszú ujjút akkor is, ha 30 fok van (tényleg annyi volt, előtte tortát sütöttem).

Azért elkészült és ennek ellenére sikerült. Még tavasszal vettem lila szappanszínezéket (fúj, de drága!), mert a szappanosok álmai netovábbja a LILA SZAPPAN! Minekutána természetes színezékkel nem igazán lehet előállítani, a lúgos környezetben minden lila gyümölcs és zöldség bebarnul. Én pedig végre elmondhatom, hogy ebbéli vágyam sem maradt kielégületlen, van már lila szappanom! :) Ami a képen a vakutól éppenséggel kék, de amúgy komolyan lila. Körülbelül százhússzor fotóztam le és téptem a hajamat, hogy itt maradok bizonyíték nélkül, a súlyos pénzeken vett hülye lila szín bárhonnan fotózva KÉK! Aztán valami rémlett, hogy egyszer, amikor elnyomkodtam véletlenül a fényképezőgépet, akkor láttam a "colour" kiírást, úgyhogy öt év után rájöttem, hogy a fényképezőn lehet állítani különböző árnyalatokat. Igaz, hogy így baromi hülyén néz ki, rettentő mű hatása van, mintha milliószor lett volna photoshopolva,de a lila árnyalat stimmel. Ilyen.

Normál üzemmódban fotózva:

Össze-vissza állítgatva a fényképezőn, de ilyen lila : 


Összetevők: kókuszolaj, pálmavaj, olíva olaj, napraforgó olaj, sheavaj, NaOH, kecsketej, levendula illóolaj, lila szappanszínezék. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése