2012. szeptember 19., szerda

Dobostorta

Most kivételesen nem a reklám vagy a környezet védelme vezérel, csupán annyi, hogy ezt a receptet sehol sem láttam még közzétéve és ez egy nagyon finom változat! Vasárnap némi szerény ünneplés okán készítettem el, kislányom nem véletlenül kéri mindig ezt.

Csekély számú tapasztalataim alapján a cukrászdában a dobostorta krémje jó esetben egy pudingos-margarinos-kakaós krém, de egy sima piskótába töltött, habosított cukros-kakaós margarinos masszát is volt képük így nevezni, csupán azért, mert némi karamell van a tetején.

Némi hamisítást én is elkövettem, mert egy sima torta alakú piskótát sütöttem, nem pedig hat-hét vékony lapot egyesével.
Ezt a kerek piskótát pedig simán négyfelé vágtam, illetve igazából öt, mert mint említettem űberszar a sütőm, mire átsül a tészta az alját szénné égeti, úgyhogy egy 1-2 mm-es részt mindig le kell belőle metélni.



Na nem a szépsége miatt teszem közszemlére, hanem mert fontos az illusztráció. :) Sajnos szép tortát még nem sikerült elkövetnem, viszont az ízük...! Az tényleg ott van... :D Mondhatnám, hogy sajnos, mert mint a nők 95 %-a, én is folyton fogyókúrázom, de mint a nők 90%-a, rendszerint maradok elméleti síkon. :D

Akinek van kedve vacakolni a lapok külön-külön sütésével, annak is leírom a receptet, de megjegyzem, hogy szerintem ennyi laphoz kevés ez a krém, akkor éppen csak mutatóba lehet kenni rá.

Az eredeti recept:
6 tojás
120 g porcukor
120 g liszt
30 g vaj

A tojásokat különválasztjuk, felverjük habbá a cukorral, összekeverjük, bele a liszt és végül a langyosra olvasztott vaj. Ezt tepsi hátán lehet sütögetni, amíg tart a tésztából.

Én egy sima 6 tojásos piskótát sütöttem egy 16 szeletes tortaformában még előtte egy nappal, mert frissen nem lehet szétvágni normálisan. Nálam a menet úgy indul, hogy az aljáról az égett részt kíméletesen eltávolítom, normális sütőknél ez a lépés ugye kimarad.
Aztán megpróbálok egy jó vékony lapot vágni, a melléklet ábra szerint ez nem annyira sikerült...
A maradékból pedig három egyforma lap lesz, ezeket töltjük meg a krémmel, a vékonyabb lapra pedig 150 g kristálycukorból készült karamellt kenünk.
A karamelles lapot még azon frissiben vizes késsel tudjuk felvágni, amíg ki nem hűl.

A krém:
6 tojás
150 g porcukor
100 g reszelt csokoládé
20 g vaníliás cukor
200 g vaj vagy margarin

A tojásokat jól kikeverjük a cukorral és a reszelt csokival.

Gőz fölött besűrítjük.

Kihűtjük, majd a vajjal habosra keverjük, betöltjük. A tetejére tejszínhabot teszünk.

Én személy szerint nem sima tejszínt használok, mert az elég hamar megadja magát. Inkább tejszínhab port veszek, ennyi műcucc még elmegy. Ennek az íze tűrhető, nem úgy, mint a cukrászati habnak nevezett műanyag, és nem folyik szét mint a rendes tejszín (még mielőtt bárki megjegyezné, zselatinnal ugyan ott vagyunk...)

A karamell lapokat ferdén belenyomjuk a tetejébe és kész. 

Tudom, hogy nem egy tojáskímélő változat, de az íze összehasonlíthatatlanul jobb, mint a pudingos alapú változaté. Meg én könnyen beszélek, mert a tyúkjaim mind a kiváló dolgozó címre pályáznak. :) 

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése