2012. december 11., kedd

Sheavajas, kecsketejes szappan levendula illattal és érdekes színnel :)

Sheavajas szappant kértek tőlem karácsonyra, hát megterveztem, nekiláttam. Nem sok illatot tartok itthon, ahhoz túl drágák az illóolajok, hogy betárazzak belőle, inkább apránként, célzottan veszem. Levendulám viszont volt és gyorsan kellett, hogy karácsonyig még beérjen a szappan.

Még egy adagra való lila szappanszínezőm van, ki is készítettem.
A dobozban, amiben tárolom, van piros szappanszínezőm is, ez a másik szín, ami nagyon szép és természetes módon nagyon nehéz szappanba varázsolni, így amikor vettem a színezőket, ebből is rendeltem. Aztán kipróbáltam és klassz narancssárga lesz belőle, akármennyit is kever bele az ember. Az viszont olyan szín, ami remekül előállítható pl. pirospaprikával. Ami természetes, meg olcsó, meg marha jó bőrradír...

Nekiláttam a kecsketejben való lúgoldásnak és egy picit jobban melegedett a vártnál, így a kecsketej egész narancssárga lett. Ezt belekevertem utána az előkészített olajakba, aminek jelentős része extraszűz olívaolaj, az meg erőteljesen zöld. Néztem a narancsos-zöldes szappanmasszát és arra a következtetésre jutottam, hogy ha most belerakom a lila színezéket, egy elképesztően érdekes libafoszöld szappant fog eredményezni, ami nem annyira cél....
A pirospaprika rögtön eszembe is jutott megoldásképpen, de nem szambázhattam be a speizba előtúrni az erre a célra tartott csípős fűszert, mert a szappanmassza a kecsketej mellett kapott egy kis mézet is, és kötött mint a beton. Gyorsan kellett cselekedni, hát előkaptam a "piros" színezéket.

Azt nem állítom, hogy csúnya (egy anyának minden gyermeke szép...;)), de a levendula illathoz kevésbé pásszent.
Viszont tele van mindenféle jósággal, többek közt tényleg jó sok sheavaj került bele.


Összetevők: kókuszolaj, pálmaolaj, sheavaj, extraszűz olíva olaj, szőlőmag olaj, napraforgóolaj, NaOH, kecsketej, méz, levendula illóolaj, piros szappanszínezék



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése