2022. október 19., szerda

Menü 10.19

 A mai menü zöldségkrémleves és császármorzsa. Idén, a veganuárral vágtunk bele lánykámmal a vegánságba. Hát, vannak még botladozásaim főzés terén ebben a műfajban... Mondjuk néhány szakácskönyv sokat segíthet, Steiner Kristóf és a Napfényes étterem könyvei remek útmutatást adnak. 

Alighanem gyönyörűséges októberünk utolsó gyönyörűséges napja volt a mai, holnap jön a hidegfront, így gyorsan lekapkodtam a magaságyásból az utolsó cukkiniket. Saját a sárgarépa, a petrezselyem, lestyán, a paprikákat holnapra hagytuk, remélem még éjszaka nem fagy le. 



A levesbe belekerült a sárgarépa, brokkoli szárastól-levelestől, hagyma, egy gerezd fokhagyma, cukkini, turmixolás után kapott egy kis keményítővel kikevert vegán főzőkrémet és a zöldfűszereket.

A császármorzsáról azt gondoltam, hogy örökre lemondhatok, de szerencsére erre is van recept tojás nélkül, kicsit sűrűbb állagra, de ízre teljesen hozza az eredetit. 

Csak így, fazekastól-serpenyőstől, nem egy insta kompatibilis fotó :D



Jah, igen, rezsicsökkentéses praktikáim egyike, hogy a sima elektromos főzőlapot nem használom, helyette van két kis indukciós. Így e:



Immáron két és fél éve boldog tulajdonosa vagyok az én imádott mobilházamnak. Megrendeléskor annyi pénzem volt, hogy az alapfelszereltséghez járó két lapos elektromos főzőlap maradt, a négy lapos indukciósra már nem futotta, mert helyette inkább mosogatógépet választottam. Hát, kicsit vicces, hogy most energia takarékosság okán indukcióssal főzök  és kézzel mosogatok :D 
Ennek a dizájnján még agyalok... :D  Egy indukciósom volt, hogy a két elektromos lap mellé  kisegítsen szükség esetén, ehhez vettem még egy ikeást ( szeretem az Ikeát...) és most az elektromos főzőlap tetejére rakott indukciósokkal megy a főzőcske... :D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése